Sup Pembakar Lemak!

Jom kongsi resipi diet yang anda tahu ;)

Sup Pembakar Lemak!

Postby aurelia » Fri Oct 22, 2010 11:31 pm

Saya terjumpa resepi ni kat Facebook semasa sedang mencari resepi untuk diet sihat. Tadi guna butang Search sebelum post, tapi tak jumpa tajuk ni, so saya fikir nak kongsi dgn anda di sini.


Diet ini adalah untuk anda yang ingin menghilangkan berat badan dalam waktu singkat. Diet ini diberikan oleh salah sebuah hospital di Maryland, USA, untuk para pesakit jantung yang perlu menurunkan berat badan dengan cepat sebelum dibedah. Program 7 hari ini digunakan sekerap mungkin sesuai keperluan. Jika diamalkan secara tepat dan dijalankan secara penuh, program ini akan membersihkan sistem metabolisme yang akan membantu ketahanan tubuh dan memberikan tubuh yang segar yang sebelumnya tidak dirasakan.

Hanya dalam jangka waktu beberapa hari, anda akan merasakan tubuh anda akan menjadi lebih ringan sekurang-kurangnya 10 pounds (+/- 4 kg) dan bahkan mungkin hingga 17 pound (7.5 kg) serta memiliki lebih tenaga. Teruskan program ini selama anda inginkan dan rasakan perbezaannya.

Program ini adalah diet pembakaran lemak dan rahsianya adalah bahawa anda akan membakar kalori lebih banyak daripada kalori yang anda ambil. Ini akan membersihkan sistem pengolahan dalam tubuh dan memberikan kesegaran.

Disebabkan perbezaan sistem pencernaan masing-masing, program ini akan memberikan efek yang berbeza-beza bagi setiap orang. Sesudah 3 hari menjalani program, maka anda akan merasakan kesegaran dan memiliki energi lebih besar dari sebelum anda mengikuti program ini, dengan syarat - *JANGAN SEKALI-KALI MELANGGAR PANTANG-LARANG!*.

Setelah beberapa hari mengikuti program ini, anda akan merasakan perubahan yang ketara terhadap perut anda. Walaupun anda masih boleh minum kopi hitam tanpa pemanis atau gula, anda pasti merasakan bahawa setelah 3 hari mengikuti program ini, keperluan anda terhadap kafein, tiada lagi.

*SAMA SEKALI TIDAK BOLEH DIAMBIL SEPANJANG PROGRAM*

1. ROTI / NASI

2. MINUMAN BERALKOHOL

3. MINUMAN BERGAS (COKE, SPRITE, GREEN SAND, AIR SODA, dll)

4. MINUMAN DIET (DIET COKE, dll)

5. MAKANAN YANG BERGORENG

6. GARAM DAN BAHAN PERASA


*YANG BOLEH DIAMBIL*

1. AIR PUTIH

2. KOPI HITAM TANPA PEMANIS/GULA

3. TEH TANPA PEMANIS/GULA

4. CRANBERRY JUICE

5. SUSU RENDAH KALORI - HANYA PADA HARI YANG DITETAPKAN SAJA


Sup pembakar lemak ini dapat diambil setiap saat ketika merasa lapar - makanlah sebanyak yang diinginkan dan sesering yang anda mahu, kerana sup ini tidak akan menambah kalori dalam tubuh sama sekali. Makanlah sebanyak yang anda inginkan.

*Semakin banyak sup yang anda makan, semakin besar lemak anda yang terbakar*.

Anda juga dapat memakan ayam yang direbus atau dipanggang (tanpa kulit) menggantikan daging. Sekiranya anda terpaksa mengambil ubat-ubatan selama masa diet, jangan bimbang, ia tidak akan mengganggu program ini sendiri. Jika anda lebih menyukai ikan dibandingkan daging, anda dapat menukar menu daging dengan ikan.


*SUP PEMBAKAR LEMAK*

*BAHAN-BAHAN (satu resepi)*

3-6 BAWANG BESAR BOMBAY
6 BIJI TOMATO SEGAR
1 BUNGA KOBIS
2 BIJI LADA CAPSICUM HIJAU
AIR

*CARA MEMBUAT*

Potong sayuran kecil-kecil dan masukkan air, rebus selama 10 minit atau sampai empuk.

*Makanlah sup ini setiap kali anda merasa lapar, sejumlah yang anda inginkan dan tiap saat dalam sehari. Sup ini tidak akan menambah kalori dalam tubuh anda.*


*HARI - 1*

Makanlah segala jenis buah KECUALI PISANG. Tembikai memiliki kandungan rendah kalori dibandingkan dengan buah-buahan lainnya. Makanlah hanya *sup pembakar lemak (satu resepi)* dan buah-buahan sepanjang *hari - 1* ini. Untuk minuman, boleh diambil teh tanpa gula, cranberry juice dan air putih.


*HARI - 2*

Makanlah segala jenis sayuran, baik mentah atau pun yang direbus sesuai selera. Upayakan makan sayuran hijau dan hindari sayuran berbiji seperti kacang panjang, buncis mahupun jagung. Makanlah sayuran tersebut bersama *sup pembakar lemak (satu resepi)* di atas.

Pada waktu makan malam, sebagai penghargaan terhadap komitmen anda sendiri, manjakan diri anda dengan kentang rebus. Makanlah sup pembakar lemak dan jangan mengambil buah sama sekali *hari - 2* ini.


*HARI - 3*

Kombinasikan makanan hari - 1 dan hari - 2, di hari ke - 3 ini, dan makanlah *sup pembakar lemak (satu resepi)*, buah-buahan dan sayur-sayuran.

*JIKA ANDA MENGIKUTI PROGRAM HARI KE 1 SAMPAI HARI KE 3 TANPA MELANGGAR SEDIKIT PUN, PADA HARI KE 4, ANDA SEMESTINYA TELAH KEHILANGAN +/- 3 KG*.


*HARI - 4*

Makanlah hanya pisang dan susu rendah kalori. Makanlah hingga 8 biji pisang dan minumlah susu rendah kalori sebanyak yang anda inginkan. Kedua jenis makanan dan minuman tersebut mengandungi karbohidrat dan kalori yang anda perlukan dan menggantikan keperluan rasa manis setelah 3 hari pertama program. *Sup pembakar lemak (setengah resepi)* tetap anda ambil sepanjang hari.


*HARI - 5*

Makanlah daging dengan tomato. Anda juga boleh memakan ikan (daging hingga 0.25 kg) tetapi boleh diganti dengan ayam panggang atau ikan rebus dan tomato segar sebanyak 6 biji sepanjang hari. Minum sekurang-kurangnya nya 8 gelas air putih hari ini untuk membersihkan tubuh dari uric asid. Makanlah *sup pembakar (setengah resepi)*.


*HARI - 6*

Makanlah ikan (daging - seperti hari ke 5) dan sayur-sayuran. Ambil sesuai keinginan. Anda bahkan dapat makan 2 - 3 steak hari ini TANPA KENTANG. Pastikan *sup pembakar lemak (setengah resepi)* anda ambil hari ini.


*HARI - 7*

Nasi beras merah, juice buah tanpa pemanis dan sayur-sayuran menjadi makanan anda sehari ini, berserta *sup pembakar lemak*.

*PADA HARI KE 7, SEMESTINYA ANDA TELAH KEHILANGAN +/- 6 KG. JIKA PRESTASI INI TELAH TERCAPAI, HENTIKAN PROGRAM UNTUK JANGKA WAKTU 1-2 MINGGU, DAN KEMBALILAH MENJALANI PROGRAM HINGGA BERAT BADAN IDEAL ANDA SUDAH TERCAPAI.*

SELAMAT MENCUBA!


Tak tau seberapa benar resepi di atas, tapi berdasarkan beberapa feedback yang saya baca, ada yang hilang berat badan sehingga 12 kg seminggu. Saya sendiri belum cuba lagi, sebab skg masih dlm ease out period selepas 10 hari melakukan Master Cleanser. Sesiapa nak cuba resepi ni, dipersilakan. (L)
~ secretavalon blogspot ~
User avatar
aurelia
Hero Member
Hero Member
 
Posts: 577
Joined: Sat Oct 02, 2010 10:16 am
Location: Kuala Lumpur

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby ray_za » Wed Nov 03, 2010 2:05 am

aurelia wrote:Saya terjumpa resepi ni kat Facebook semasa sedang mencari resepi untuk diet sihat. Tadi guna butang Search sebelum post, tapi tak jumpa tajuk ni, so saya fikir nak kongsi dgn anda di sini.


Diet ini adalah untuk anda yang ingin menghilangkan berat badan dalam waktu singkat. Diet ini diberikan oleh salah sebuah hospital di Maryland, USA, untuk para pesakit jantung yang perlu menurunkan berat badan dengan cepat sebelum dibedah. Program 7 hari ini digunakan sekerap mungkin sesuai keperluan. Jika diamalkan secara tepat dan dijalankan secara penuh, program ini akan membersihkan sistem metabolisme yang akan membantu ketahanan tubuh dan memberikan tubuh yang segar yang sebelumnya tidak dirasakan.

Hanya dalam jangka waktu beberapa hari, anda akan merasakan tubuh anda akan menjadi lebih ringan sekurang-kurangnya 10 pounds (+/- 4 kg) dan bahkan mungkin hingga 17 pound (7.5 kg) serta memiliki lebih tenaga. Teruskan program ini selama anda inginkan dan rasakan perbezaannya.

Program ini adalah diet pembakaran lemak dan rahsianya adalah bahawa anda akan membakar kalori lebih banyak daripada kalori yang anda ambil. Ini akan membersihkan sistem pengolahan dalam tubuh dan memberikan kesegaran.

Disebabkan perbezaan sistem pencernaan masing-masing, program ini akan memberikan efek yang berbeza-beza bagi setiap orang. Sesudah 3 hari menjalani program, maka anda akan merasakan kesegaran dan memiliki energi lebih besar dari sebelum anda mengikuti program ini, dengan syarat - *JANGAN SEKALI-KALI MELANGGAR PANTANG-LARANG!*.

Setelah beberapa hari mengikuti program ini, anda akan merasakan perubahan yang ketara terhadap perut anda. Walaupun anda masih boleh minum kopi hitam tanpa pemanis atau gula, anda pasti merasakan bahawa setelah 3 hari mengikuti program ini, keperluan anda terhadap kafein, tiada lagi.

*SAMA SEKALI TIDAK BOLEH DIAMBIL SEPANJANG PROGRAM*

1. ROTI / NASI

2. MINUMAN BERALKOHOL

3. MINUMAN BERGAS (COKE, SPRITE, GREEN SAND, AIR SODA, dll)

4. MINUMAN DIET (DIET COKE, dll)

5. MAKANAN YANG BERGORENG

6. GARAM DAN BAHAN PERASA


*YANG BOLEH DIAMBIL*

1. AIR PUTIH

2. KOPI HITAM TANPA PEMANIS/GULA

3. TEH TANPA PEMANIS/GULA

4. CRANBERRY JUICE

5. SUSU RENDAH KALORI - HANYA PADA HARI YANG DITETAPKAN SAJA


Sup pembakar lemak ini dapat diambil setiap saat ketika merasa lapar - makanlah sebanyak yang diinginkan dan sesering yang anda mahu, kerana sup ini tidak akan menambah kalori dalam tubuh sama sekali. Makanlah sebanyak yang anda inginkan.

*Semakin banyak sup yang anda makan, semakin besar lemak anda yang terbakar*.

Anda juga dapat memakan ayam yang direbus atau dipanggang (tanpa kulit) menggantikan daging. Sekiranya anda terpaksa mengambil ubat-ubatan selama masa diet, jangan bimbang, ia tidak akan mengganggu program ini sendiri. Jika anda lebih menyukai ikan dibandingkan daging, anda dapat menukar menu daging dengan ikan.


*SUP PEMBAKAR LEMAK*

*BAHAN-BAHAN (satu resepi)*

3-6 BAWANG BESAR BOMBAY
6 BIJI TOMATO SEGAR
1 BUNGA KOBIS
2 BIJI LADA CAPSICUM HIJAU
AIR

*CARA MEMBUAT*

Potong sayuran kecil-kecil dan masukkan air, rebus selama 10 minit atau sampai empuk.

*Makanlah sup ini setiap kali anda merasa lapar, sejumlah yang anda inginkan dan tiap saat dalam sehari. Sup ini tidak akan menambah kalori dalam tubuh anda.*


*HARI - 1*

Makanlah segala jenis buah KECUALI PISANG. Tembikai memiliki kandungan rendah kalori dibandingkan dengan buah-buahan lainnya. Makanlah hanya *sup pembakar lemak (satu resepi)* dan buah-buahan sepanjang *hari - 1* ini. Untuk minuman, boleh diambil teh tanpa gula, cranberry juice dan air putih.


*HARI - 2*

Makanlah segala jenis sayuran, baik mentah atau pun yang direbus sesuai selera. Upayakan makan sayuran hijau dan hindari sayuran berbiji seperti kacang panjang, buncis mahupun jagung. Makanlah sayuran tersebut bersama *sup pembakar lemak (satu resepi)* di atas.

Pada waktu makan malam, sebagai penghargaan terhadap komitmen anda sendiri, manjakan diri anda dengan kentang rebus. Makanlah sup pembakar lemak dan jangan mengambil buah sama sekali *hari - 2* ini.


*HARI - 3*

Kombinasikan makanan hari - 1 dan hari - 2, di hari ke - 3 ini, dan makanlah *sup pembakar lemak (satu resepi)*, buah-buahan dan sayur-sayuran.

*JIKA ANDA MENGIKUTI PROGRAM HARI KE 1 SAMPAI HARI KE 3 TANPA MELANGGAR SEDIKIT PUN, PADA HARI KE 4, ANDA SEMESTINYA TELAH KEHILANGAN +/- 3 KG*.


*HARI - 4*

Makanlah hanya pisang dan susu rendah kalori. Makanlah hingga 8 biji pisang dan minumlah susu rendah kalori sebanyak yang anda inginkan. Kedua jenis makanan dan minuman tersebut mengandungi karbohidrat dan kalori yang anda perlukan dan menggantikan keperluan rasa manis setelah 3 hari pertama program. *Sup pembakar lemak (setengah resepi)* tetap anda ambil sepanjang hari.


*HARI - 5*

Makanlah daging dengan tomato. Anda juga boleh memakan ikan (daging hingga 0.25 kg) tetapi boleh diganti dengan ayam panggang atau ikan rebus dan tomato segar sebanyak 6 biji sepanjang hari. Minum sekurang-kurangnya nya 8 gelas air putih hari ini untuk membersihkan tubuh dari uric asid. Makanlah *sup pembakar (setengah resepi)*.


*HARI - 6*

Makanlah ikan (daging - seperti hari ke 5) dan sayur-sayuran. Ambil sesuai keinginan. Anda bahkan dapat makan 2 - 3 steak hari ini TANPA KENTANG. Pastikan *sup pembakar lemak (setengah resepi)* anda ambil hari ini.


*HARI - 7*

Nasi beras merah, juice buah tanpa pemanis dan sayur-sayuran menjadi makanan anda sehari ini, berserta *sup pembakar lemak*.

*PADA HARI KE 7, SEMESTINYA ANDA TELAH KEHILANGAN +/- 6 KG. JIKA PRESTASI INI TELAH TERCAPAI, HENTIKAN PROGRAM UNTUK JANGKA WAKTU 1-2 MINGGU, DAN KEMBALILAH MENJALANI PROGRAM HINGGA BERAT BADAN IDEAL ANDA SUDAH TERCAPAI.*

SELAMAT MENCUBA!


Tak tau seberapa benar resepi di atas, tapi berdasarkan beberapa feedback yang saya baca, ada yang hilang berat badan sehingga 12 kg seminggu. Saya sendiri belum cuba lagi, sebab skg masih dlm ease out period selepas 10 hari melakukan Master Cleanser. Sesiapa nak cuba resepi ni, dipersilakan. (L)
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wDEBBAs/]
Image
[/url]
User avatar
ray_za
Newbie
Newbie
 
Posts: 7
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:37 am
Location: penang

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby messyima » Wed Dec 15, 2010 10:55 am

garam x taruk?
erkkkkkk
tumis ka??
ke air campak je semua?
messyima
Newbie
Newbie
 
Posts: 10
Joined: Mon Feb 22, 2010 11:00 am

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby aurelia » Thu Dec 16, 2010 12:39 am

messyima wrote:garam x taruk?
erkkkkkk
tumis ka??
ke air campak je semua?


Resepi original mmg tak pakai garam, baru blh dpt efek yg bagus. Ramai juga yg ubah resepi ni, bubuh garam, tapi efek tak begitu menjadi. Masak dlm air jadikan sup. Klu nak guna minyak sgt, pakai minyak zaitun dlm kira2 1 sudu besar jer. Tapi klu tak guna minyak masak, lagi bagus. Selamat mencuba!
~ secretavalon blogspot ~
User avatar
aurelia
Hero Member
Hero Member
 
Posts: 577
Joined: Sat Oct 02, 2010 10:16 am
Location: Kuala Lumpur

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby syahilwa » Mon Dec 20, 2010 2:24 am

mcm besh jer..nanti kalu saya cuba..saya bg fdbck kat sini..ok..
syahilwa
Newbie
Newbie
 
Posts: 9
Joined: Sat Oct 31, 2009 10:08 pm

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby aurelia » Tue Dec 21, 2010 9:31 am

syahilwa wrote:mcm besh jer..nanti kalu saya cuba..saya bg fdbck kat sini..ok..


Ok jer! o0
~ secretavalon blogspot ~
User avatar
aurelia
Hero Member
Hero Member
 
Posts: 577
Joined: Sat Oct 02, 2010 10:16 am
Location: Kuala Lumpur

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby marjeena » Thu Dec 23, 2010 9:10 am

ray_za wrote:
aurelia wrote:Saya terjumpa resepi ni kat Facebook semasa sedang mencari resepi untuk diet sihat. Tadi guna butang Search sebelum post, tapi tak jumpa tajuk ni, so saya fikir nak kongsi dgn anda di sini.


Diet ini adalah untuk anda yang ingin menghilangkan berat badan dalam waktu singkat. Diet ini diberikan oleh salah sebuah hospital di Maryland, USA, untuk para pesakit jantung yang perlu menurunkan berat badan dengan cepat sebelum dibedah. Program 7 hari ini digunakan sekerap mungkin sesuai keperluan. Jika diamalkan secara tepat dan dijalankan secara penuh, program ini akan membersihkan sistem metabolisme yang akan membantu ketahanan tubuh dan memberikan tubuh yang segar yang sebelumnya tidak dirasakan.

Hanya dalam jangka waktu beberapa hari, anda akan merasakan tubuh anda akan menjadi lebih ringan sekurang-kurangnya 10 pounds (+/- 4 kg) dan bahkan mungkin hingga 17 pound (7.5 kg) serta memiliki lebih tenaga. Teruskan program ini selama anda inginkan dan rasakan perbezaannya.

Program ini adalah diet pembakaran lemak dan rahsianya adalah bahawa anda akan membakar kalori lebih banyak daripada kalori yang anda ambil. Ini akan membersihkan sistem pengolahan dalam tubuh dan memberikan kesegaran.

Disebabkan perbezaan sistem pencernaan masing-masing, program ini akan memberikan efek yang berbeza-beza bagi setiap orang. Sesudah 3 hari menjalani program, maka anda akan merasakan kesegaran dan memiliki energi lebih besar dari sebelum anda mengikuti program ini, dengan syarat - *JANGAN SEKALI-KALI MELANGGAR PANTANG-LARANG!*.

Setelah beberapa hari mengikuti program ini, anda akan merasakan perubahan yang ketara terhadap perut anda. Walaupun anda masih boleh minum kopi hitam tanpa pemanis atau gula, anda pasti merasakan bahawa setelah 3 hari mengikuti program ini, keperluan anda terhadap kafein, tiada lagi.

*SAMA SEKALI TIDAK BOLEH DIAMBIL SEPANJANG PROGRAM*

1. ROTI / NASI

2. MINUMAN BERALKOHOL

3. MINUMAN BERGAS (COKE, SPRITE, GREEN SAND, AIR SODA, dll)

4. MINUMAN DIET (DIET COKE, dll)

5. MAKANAN YANG BERGORENG

6. GARAM DAN BAHAN PERASA


*YANG BOLEH DIAMBIL*

1. AIR PUTIH

2. KOPI HITAM TANPA PEMANIS/GULA

3. TEH TANPA PEMANIS/GULA

4. CRANBERRY JUICE

5. SUSU RENDAH KALORI - HANYA PADA HARI YANG DITETAPKAN SAJA


Sup pembakar lemak ini dapat diambil setiap saat ketika merasa lapar - makanlah sebanyak yang diinginkan dan sesering yang anda mahu, kerana sup ini tidak akan menambah kalori dalam tubuh sama sekali. Makanlah sebanyak yang anda inginkan.

*Semakin banyak sup yang anda makan, semakin besar lemak anda yang terbakar*.

Anda juga dapat memakan ayam yang direbus atau dipanggang (tanpa kulit) menggantikan daging. Sekiranya anda terpaksa mengambil ubat-ubatan selama masa diet, jangan bimbang, ia tidak akan mengganggu program ini sendiri. Jika anda lebih menyukai ikan dibandingkan daging, anda dapat menukar menu daging dengan ikan.


*SUP PEMBAKAR LEMAK*

*BAHAN-BAHAN (satu resepi)*

3-6 BAWANG BESAR BOMBAY
6 BIJI TOMATO SEGAR
1 BUNGA KOBIS
2 BIJI LADA CAPSICUM HIJAU
AIR

*CARA MEMBUAT*

Potong sayuran kecil-kecil dan masukkan air, rebus selama 10 minit atau sampai empuk.

*Makanlah sup ini setiap kali anda merasa lapar, sejumlah yang anda inginkan dan tiap saat dalam sehari. Sup ini tidak akan menambah kalori dalam tubuh anda.*


*HARI - 1*

Makanlah segala jenis buah KECUALI PISANG. Tembikai memiliki kandungan rendah kalori dibandingkan dengan buah-buahan lainnya. Makanlah hanya *sup pembakar lemak (satu resepi)* dan buah-buahan sepanjang *hari - 1* ini. Untuk minuman, boleh diambil teh tanpa gula, cranberry juice dan air putih.


*HARI - 2*

Makanlah segala jenis sayuran, baik mentah atau pun yang direbus sesuai selera. Upayakan makan sayuran hijau dan hindari sayuran berbiji seperti kacang panjang, buncis mahupun jagung. Makanlah sayuran tersebut bersama *sup pembakar lemak (satu resepi)* di atas.

Pada waktu makan malam, sebagai penghargaan terhadap komitmen anda sendiri, manjakan diri anda dengan kentang rebus. Makanlah sup pembakar lemak dan jangan mengambil buah sama sekali *hari - 2* ini.


*HARI - 3*

Kombinasikan makanan hari - 1 dan hari - 2, di hari ke - 3 ini, dan makanlah *sup pembakar lemak (satu resepi)*, buah-buahan dan sayur-sayuran.

*JIKA ANDA MENGIKUTI PROGRAM HARI KE 1 SAMPAI HARI KE 3 TANPA MELANGGAR SEDIKIT PUN, PADA HARI KE 4, ANDA SEMESTINYA TELAH KEHILANGAN +/- 3 KG*.


*HARI - 4*

Makanlah hanya pisang dan susu rendah kalori. Makanlah hingga 8 biji pisang dan minumlah susu rendah kalori sebanyak yang anda inginkan. Kedua jenis makanan dan minuman tersebut mengandungi karbohidrat dan kalori yang anda perlukan dan menggantikan keperluan rasa manis setelah 3 hari pertama program. *Sup pembakar lemak (setengah resepi)* tetap anda ambil sepanjang hari.


*HARI - 5*

Makanlah daging dengan tomato. Anda juga boleh memakan ikan (daging hingga 0.25 kg) tetapi boleh diganti dengan ayam panggang atau ikan rebus dan tomato segar sebanyak 6 biji sepanjang hari. Minum sekurang-kurangnya nya 8 gelas air putih hari ini untuk membersihkan tubuh dari uric asid. Makanlah *sup pembakar (setengah resepi)*.


*HARI - 6*

Makanlah ikan (daging - seperti hari ke 5) dan sayur-sayuran. Ambil sesuai keinginan. Anda bahkan dapat makan 2 - 3 steak hari ini TANPA KENTANG. Pastikan *sup pembakar lemak (setengah resepi)* anda ambil hari ini.


*HARI - 7*

Nasi beras merah, juice buah tanpa pemanis dan sayur-sayuran menjadi makanan anda sehari ini, berserta *sup pembakar lemak*.

*PADA HARI KE 7, SEMESTINYA ANDA TELAH KEHILANGAN +/- 6 KG. JIKA PRESTASI INI TELAH TERCAPAI, HENTIKAN PROGRAM UNTUK JANGKA WAKTU 1-2 MINGGU, DAN KEMBALILAH MENJALANI PROGRAM HINGGA BERAT BADAN IDEAL ANDA SUDAH TERCAPAI.*

SELAMAT MENCUBA!


Tak tau seberapa benar resepi di atas, tapi berdasarkan beberapa feedback yang saya baca, ada yang hilang berat badan sehingga 12 kg seminggu. Saya sendiri belum cuba lagi, sebab skg masih dlm ease out period selepas 10 hari melakukan Master Cleanser. Sesiapa nak cuba resepi ni, dipersilakan. (L)


23/12/2010

semalam timbang rupanya dah turun 5 kg after main bola jaring 4 3month + escape dinner... huhuhu... (ataupun timbang tu dah gelong)

xper... hari ni start makan sup bakar lemak (7hari) kita tgk apa yang jadi...


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wKzXAO1/]
Image
[/url]
wish me luck n same goes 2u!!! o0
User avatar
marjeena
Full Member
Full Member
 
Posts: 139
Joined: Wed Dec 22, 2010 10:11 am
Location: Penang

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby wanieza » Thu Mar 10, 2011 7:54 pm

tgh buat sup pembakar lemak
minta2 ok laa. :)
td tgk dlm fridge ada dging burger, cmpur kan skali
wanieza
Newbie
Newbie
 
Posts: 1
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:05 pm

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby newrulez88 » Thu Mar 10, 2011 8:32 pm

emm...mcm nk bt...tp tang sup 2 mcm xblh nk telan sgt la...
newrulez88
Sr. Member
Sr. Member
 
Posts: 392
Joined: Wed Sep 09, 2009 10:52 am

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby faisya » Fri Mar 11, 2011 8:23 am

kena cuba ni...tambahkan dalam menu harian.... saya juga sedang cuba menguruskan badan..already lost 5 kg.. nak tgk menu saya? klik KembaraWanita[dot]com
faisya
Newbie
Newbie
 
Posts: 7
Joined: Thu Mar 10, 2011 3:48 pm
Location: Seremban

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby Nicqchai09 » Thu Mar 17, 2011 9:39 am

Hai semua, saya da cuba diet nie..hari nie hari ke-4 & pagi tadi saya timbang da turun 2.5 kg...hope dapat turun lagi banyak pada hari ke-7
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/weK38TY/]
Image
[/url]
Nicqchai09
Newbie
Newbie
 
Posts: 5
Joined: Mon Nov 15, 2010 9:39 am

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby insyi » Sun Mar 27, 2011 2:36 pm

[quote="aurelia"]

thnx!!
nk try la..after 7 hari, insyi akan bg feedback..hopefully success la.... (L)
insyi
Newbie
Newbie
 
Posts: 9
Joined: Sun Mar 27, 2011 1:23 pm

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby roy » Wed Mar 30, 2011 8:25 am

Nicqchai09 wrote:Hai semua, saya da cuba diet nie..hari nie hari ke-4 & pagi tadi saya timbang da turun 2.5 kg...hope dapat turun lagi banyak pada hari ke-7




apa kesudahan diet anda?
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wMjLE8z/]
Image
[/url]
roy
Full Member
Full Member
 
Posts: 218
Joined: Sat Jan 09, 2010 3:13 am

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby Nicqchai09 » Wed Mar 30, 2011 8:45 am

saya dapat turunkan 3.2 kg dalam masa 7 hari
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/weK38TY/]
Image
[/url]
Nicqchai09
Newbie
Newbie
 
Posts: 5
Joined: Mon Nov 15, 2010 9:39 am

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby aurelia » Wed Mar 30, 2011 11:18 am

Nicqchai09 wrote:saya dapat turunkan 3.2 kg dalam masa 7 hari


Congrats... o0
~ secretavalon blogspot ~
User avatar
aurelia
Hero Member
Hero Member
 
Posts: 577
Joined: Sat Oct 02, 2010 10:16 am
Location: Kuala Lumpur

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby Kucah » Thu Mar 31, 2011 6:50 pm

kalo buh lada hitam yg tlh ditumbuk2 mesti beshhhh.............i like...musti kene try ni.....7days...7days....7days....target nak turun paling tidak pon 1kg...x nak buh banyak2...takot hampa...
Image
[/url][/url]

46kg Akan Ku capai....Biar lambat asal selamat.
esha_jhun@yahoo.com
fb (Kucah Baharin)
User avatar
Kucah
Full Member
Full Member
 
Posts: 143
Joined: Fri Jun 25, 2010 5:21 pm
Location: Pekan,Pahang

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby Kucah » Thu Mar 31, 2011 6:51 pm

Nicqchai09 wrote:saya dapat turunkan 3.2 kg dalam masa 7 hari

wahhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!! tahniah................
Image
[/url][/url]

46kg Akan Ku capai....Biar lambat asal selamat.
esha_jhun@yahoo.com
fb (Kucah Baharin)
User avatar
Kucah
Full Member
Full Member
 
Posts: 143
Joined: Fri Jun 25, 2010 5:21 pm
Location: Pekan,Pahang

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby assha8686 » Fri Apr 01, 2011 10:32 pm

nak try gak la esok..ltk udang leh tak? xpa kan...
Fast Weight loss Online at the Weight Loss Center
Image
assha8686
Jr. Member
Jr. Member
 
Posts: 93
Joined: Tue Mar 29, 2011 2:04 pm

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby n0nie » Wed Apr 27, 2011 1:05 pm

x boleh telan la sup nie..
xde rase langsung..
noni ubah sket bubuh stok ayam..
baru boleh mkn..
xpe kan ?
n0nie
Newbie
Newbie
 
Posts: 25
Joined: Thu Nov 25, 2010 6:39 pm

Re: Sup Pembakar Lemak!

Postby tijat » Fri Jul 01, 2011 11:18 am

n0nie wrote:x boleh telan la sup nie..
xde rase langsung..
noni ubah sket bubuh stok ayam..
baru boleh mkn..
xpe kan ?



tijat pong xleh lpas tekak telan sup ni :F
tijat
Newbie
Newbie
 
Posts: 20
Joined: Wed Apr 27, 2011 11:52 am
Location: seberang jaya


Return to Resepi & Pemakanan Diet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests